שימוש בפלטפורמות דיגיטליות בהכשרות מקצועיות

שימוש בפלטפורמות דיגיטליות בהכשרות מקצועיות

תובנות מהניסיון שלנו בהכשרות ותהליכים עם ארגונים / שקד גרינבוים, מנהל פיתוח והכשרות בDNAidea

במציאות הנוכחית אנו נדרשים להמציא את עצמנו כל יום מחדש בעולם בניית היכולות אצל ארגונים. הרשת מלאה בכלים ופלטפורמות חדשניות שבאות לסייע לנו בבניית והעברת תהליכי ההכשרות. 

בפוסט הזה אני רוצה לשתף אתכם בכמה תובנות ומתחים שנתקלנו בהם בבנייה והעברת הכשרות וסדנאות לארגונים. על הדרך אשזור מספר דוגמאות לפלטפורמות דיגיטליות שעבדנו איתם:

  • שינוי כמו כל שינוי מלווה בהתנגדויות- כולנו התרגלנו לעבוד ZOOM, כולם רגילים אליו ויודעים לעבוד איתו, לעיתים קרובות אנחנו מציעים ללקוחות שלנו להשתמש גם בפלטפורמות של שיחות VC  שונות (אפרט על הסיבות ממש עוד רגע). תיקחו בחשבון שאם הצעתם פלטפורמה חדשה ככל הנראה יהיו בקבוצה/ בארגון את המתנגדים לשינוי, אלה שאולי מאותגרים טכנולוגית או שקשה להם במיוחד עם שינויים. כמה דברים שיכולים אולי לצמצם את ההתנגדויות: עבדו עם הלקוח על הפלטפורמה, הוסיפו נציגים שילמדו וירגישו בנוח עם הפלטפורמה, תכינו סרטון הדרכה קצר וברור, תייצרו מערך טכני קטן, רגיש וסבלני שיסייע למשתמשים בתפעול המערכת.
  • ZOOM!!!!– כולנו התרגלנו לעבוד עם הפלטפורמה הזו. רובנו מורגלים אליה והיא באמת פלטפורמה שמאפשרת לא מעט (ZOOM polls, עבודה בחדרים בצורות שונות ושאר היכולות שכולנו מכירים) עם זאת, לZOOM מגבלות רבות והמרכזית שבהן בעיניי היא שהשליטה על המתרחש והמרחב לא נמצאת אצל המשתמש. אחד האלמנטים החשובים בחוויית המשתמש היא תחושת השליטה של המשתמש- בזום מהרגע שהמשתמש נכנס הוא נמצא בידיו של “החזק מכל” הHOST. ה”חזק מכול” יעביר את המשתמש בין החדרים כאוות נפשו או שייתן לו את הבחירה לבחור חדר. מה שנשאר לו זה לציית להוראותיו .. או לכבות מצלמה.. ישנן פלטפורמות שהופכות ומייצרות מרחב וירטואלי חדש ומסקרן, המאפשר חקירה, תזוזה עצמאית במרחב צבעוני, עיצובים שונים כמו שולחנות, דוכנים, פודיומים, פינות קפה.. המשתמש יכול לזוז מחדר לחדר, לשתף מסך (אפילו שני מסכים במקביל) ולראות מה מתרחש בחדרים אחרים (בעיניי זה היסטרי), כן וגם אם מתחשק לי ‘סמולטוק’ עם קולגה, אני קובע איתו בפינת קפה ונכנסים לשיחה 1:1 בדאבל קליל פשוט.
  • אז איפה מוצאים את הפלטפורמות האלו? יש הרבה.. אני אמליץ היום על שתיים:

– REMO- מתאימה לכנסים גדולים, סשיינים של שולחנות עגולים, סדנאות חשיבה מרובות משתתפים, האקתונים וכדומה.

– Wonder- כלי סופר מגניב וקליל למפגשי מסדרון/שיחות קפה וירטואליות, אחלה דרך לאפשר בחלל וירטאולי שיחות בלתי רשמיות בין עובדים. יכול להתאים לכם לסשיינים שונים של למידות עמיתים, סשיינים שמעודדים יצירת NETWORK וכדומה.

  • לא לוותר על עבודה משותפת שדורשת מעורבות מקסימלית- כמה קשה זה לייצר מעורבות בסדנאות או בישיבות הצוות בארגון. אחת הדרכים שמצענו כאפקטיביות לייצר מעורבות פעילה היא להעביר את היכולת לתרום לשיח ולחשיבה בדרכים מעניינות ויצירתיות שמוציאות את המיטב (כמו שהיינו נפגשים פעם בשולחן עגול עם בריסטולים, מטריצות ופתקים דביקים). סשיינים של חשיבה רעיונאית, מגוון כלים מעולם החשיבה העיצובית תוכלו ליישם וגם לפעמים למצוא תבניות מוכנות שיסייעו לכם בפלטפורמות של לוחות שיתופיים. למתחילים ברמה הבסיסית אפשר להשתמש בpadlet. לאלו שרוצים להעלות רמה, לשלב עבודה עם פתקיות, צורות, תרשימים ומטריצות כדאי שתכירו את MIRO– במירו תוכלו לעבוד בצורה שיתופית, לייצר תרשימים, לבנות סשיינים מעניינים ואינטראקטיביים.
  • יותר מידי פלטפורמות!!- לעיתים הרצון שלנו לגוון לעובדים ולהראות ‘חדשניים’ רק מזיק. מעברים רבים מיד בין פלטפורמות שונות על ידי אינסוף לינקים- לשאלונים, סקרים, דיאגרמות, סרטונים, לוח שיתופי, פיצול לחדרים, חזרה למליאה. בקיצור רק מלקרוא התבלבלתם והשתגעתם. תבחרו בקפידה את הפלטפורמה שאיתה תעבדו ואת מספר המעברים ביניהם- זה יכול לעייף ולהעיק על המשתמשים. 

 

זהו לבינתיים, יש לכם גם תובנות מתהליכים וסדנאות שעברתם או העברתם?

שתפו אותנו – shaked@dnaidea.co.il  

 

 

קרדיט תמונה – Gabriel Benois (אתר unsplash.com)

צרו איתנו קשר

שירותים

יש לכם שאלות או דברים שתרצו לברר?

דברו איתנו

למידע נוסף - צרו איתנו קשר

לקבלת עדכונים על בלוגים מקצועיים והמלצות על כלים ומדריכים בעולמות תוכן של אסטרטגיה, מחקר ויזמות ציבורית

דילוג לתוכן