כלים שימושיים של AI לארגון במגזר הציבורי/חברתי / אלכס קולפקוב

טכנולוגיית הבינה מלאכותית (ה-AI) הינה פורצת דרך, ובעלת פוטנציאל לחולל מהפכה בדרך בה אנו מתנהלים במישור המקצועי. בחודשים האחרונים מפותחים באופן תדיר כלי AI מתקדמים, המסייעים בפעולות שונות, כמו:  כתיבת ושכתוב תוכן (כולל בעברית), יצירת תמונות, וידאו או מצגות מטקסט, הגדלת איכות תמונות, יצירת לוגואים, הוספת כתוביות לסרטונים, וככל שעובר הזמן הרשימה מתארכת. ארגונים רבים, וביניהם ארגונים מהמגזר הציבורי והחברתי, חוקרים את ההזדמנויות הבלתי נגמרות שטומנת בחובה הבינה המלאכותית בחיזוק פעילות ותפקוד הארגון ולהביא לאימפקט גדול יותר. בבלוג זה נציג מספר כלים משמעותיים המבוססים על AI, ונראה כיצד אפשר להפיק מהם תועלת.

נציג כאן מספר כלים המבוססים על בינה מלאכותית שנבדקו על ידינו ובעלי יכולת להניב ערך רב גם לכם.

  1. Wordtune כלי AI לשכתוב תוכן

כותבים הרבה באנגלית? לא בטוחים איך לנסח את המשפט שיושב לכם בול בעברית לאנגלית? או איך לכתוב את המשפט הבא בצורה יותר רשמית? אז אין צורך ללכת למילון או לקולגה שנולד בארצות הברית, Wordtune זה הכלי עבורכם. 

השימוש בכלי AI זה הוא פשוט קל. אתם מכניסים את המשפט שיש לכם בראש בעברית או באנגלית, ותוך מספר שניות , כלי ה-AI סורק את המשפט ומציע מספר חלופות משודרגות בשפה האנגלית. הכלי מציע 4 סוגי חלופות (שפה קלילה, שפה רשמית, לצמצם או להרחיב). מניסיון זה עובד בצורה טובה להפליא, וזה ישדרג את הכתיבה שלכם במספר רמות.

שירות’ Spices’ – החברה השיקה לאחרונה פיצר חדש שהוא מעין הרחבה משמעותית של השירות. שירות Spcices מאפשר לכתוב תוספות לטקסט, לתת עובדות סטטיסטיות, להוסיף ציטוטים מעוררי השראה, ולעלות טיעונים נגדיים. השירות הזה עובד גם בעברית אם כי באנגלית הוא מספק תשובות בצורה טובה יותר.

DmyNOEr2KiYgpE9Aun FmTkFNvlaYTOb2XZ7zuFpZ7YsDF 9gMgyXzTugBe1 j9wCXuGCMjGPZj6nU8on8yG9stg8ZsTk2b Ik sOYyNDIj jRWKeRO8wk2Uvk9WnAh8Se9kuILseaSDFWgrVGM87F8

קישור ל Wordtune

2. Ryte – כלי AI לכתיבת תוכן

כתיבת תוכן זוהי משימה שלא באה לכל אחד בקלות, בייחוד כשמדובר על תוכן מקורי, איכותי, ובעל ערך. כתיבת תוכן לוקחת זמן, מאמץ רב, רעיון טוב, והרבה כיווני מחשבה, ושירות שכתיבת תוכן המבוסס בינה מלאכותית (AI) עשוי לעזור עם סוגיות אלו.

השימוש ב Ryte הינו מאוד פשוט, מגוון, ונגיש בשפות רבות ואף בעברית ברמה טובה מאוד. Ryte יכול לספק לכם תוכן מקורי לבלוג שלכם, רעיונות וומתווה לבלוג, שאלונות לראיון, מבנה לאימייל, תקציר לפרופיל אישי, תיאור מוצר ועוד. לאחר שבחרנו את מקרה הבוחן, ניתן לבחור את הטון והסגנון שאנו רוצים (ביקורתי, כנה, אסרטיבי, משכנע, אינפורמטיבי, דחוף, מודאג, ועוד), ואז עלינו להקיש מילות מפתח או נושא בהתאם למקרה הבוחן. ניתן גם לבקש מספר חלופות ואת רמת היצירתיות של התוכן. ואז אנו מגלים תוך מספר שניות תוכן מקורי, מעניין, ברמה גבוהה.

  • חשוב לציין שלעיתים התוכן מצריך הגהה, קשה להביא אותו למסקנות שאנחנו מחפשים, ותוכן מקורי אנושי עדיין טוב יותר.
  • התוכנית החינמית מציעה עד 10,000 תווים בחודש

    Uc02Ws2Ba6EEoJlbNiCWE9o X4f2sTRUBDGCSBmp6RVVozmwlgw4LOEZqq8Bn1SAPiykZ0nc7cVX6wms9EiazUkbQVqQbNDMfNACZbedcJY0gYycLPTTlnx6ttYw8FYFDcsjuozJ9

קישור ל Ryte

3. D-ID –  יצירת סרטונים עם הטקסט שלכם

אנשים יותר מתחברים לוידאו מאשר לטקסט, כפי שניתן לראות עד כמה הסרטונים הקצרים בעולם הטיקטוק הפכו לפופולאריים. לקרוא טקסט ארוך הרבה יותר מעייף מאשר להקשיב למישהו מקריא את אותו הדבר. לעיתים אתם רוצים להכניס קטע ויזואלי למצגת שלכם שיסביר על המסמך על פני הקלטה, או טקסט הקדמה ארוך ונמצא גם לכך פיתרון. סטארטאפ ישראלי פיתח פלטפורמה שמאפשרת ליצור וידאו עם דמות (שמצליחה להזיז שפתיים בהתאם לטקסט) ומקריאה את הטקסט שאתם מכתיבים. ניתן להזין טקסט או להתחיל לכתוב ואז ה AI ימשיך אותנו ואז קול מובנה ידובב אותנו. במקביל ניתן לעלות הקלטה עם הקול שלנו/עם תמונה שלנו ואז יש לנו סרטון שאנחנו מדברים מבלי הצורך לעמוד מול המלצמה ולעשות מספר רב של טייקים ועריכות.

  • חשוב לציין כי השירות הוא מאוד מרשים, ומפתיע לטובה ויכול ליצור תגובות חיוביות אך גם שליליות בקרב אנשים, מכיוון שהמוצר עדיין לא מושלם.

תוכנית הניסיון מאפשרת לחולל סרטונים עד 5 דקות למשך 14 יום.

Xm7GCEr168ZJaPF3bVqpOAWZLGsbzuQPt4LcMMqdB1j67TKjJ5qahEo EIpYyJd9S SphVsoDu03oC nLpP5QOvmAeo0j7Tuqu0bKBISTKLDdM pbfQIaqBTSeIhajfwZMNdK4MVCPWqdaCoZp81QwU

קישור ל D-ID

4. Microsoft Designer –  מחולל תמונות מבוסס AI

הבינה המלאכותית מאפשרת לנו ליצור תמונות שעולות על כל דמיון, פשוטו כמשמעו. כל דבר שאי פעם חשבתם עליו או דמיינתם ניתן לייצר, באמצעות הזנת משפט מנחה ו/או מילות מפתח למודל. כלל שהטכנולוגיה מתקדמת עם הזמן, היכולת של הבינה המלאכותית ליצור תמונות מדויקות יצירתיות יותר וקרובות יותר לבקשתכם הופכת לקלה יותר, בעוד שכבר היום אפשר להגיע לתוצאות מדהימות.

נקודה חשובה שצריך להכיר שקשורה לרוב המוחלט של הפלטפורמות היא המשפט/מילות המפתח שאנחנו מכניסים ל”פרומט”, מה שיקבע את התוצר שתקבלו. חשוב לפרט כמה שיותר ל AI, לתת פרטים ורקע ( מהו/מיהו האובייקט, היכן הוא נמצא, סבבה); את הסכנון אמנותי שאתם רוצים (גרפיקה ממוחשבת, תמונה יותר ריאליסטית, ציור שמן, וכו’); כמובן, אובייקט מרכזי – מהו הנושא, הדבר המרכזי שאתם רוצים שיופיע בתמונה.

Microsoft Designer – השירות של מיקרוסופט הושק לאחרונה והוא מגיע עם אינטגרציה מובנית ל “DALL-E 2” (מניסיון, המערכת מחוללת בעיקר בסגנון ריאליסטי). השימוש הוא מאוד פשוט, וניתן לכתוב פרומפטים בעברית. המערכת מאפשר לבחור בין שלושה גדלים שונים של טמפלטים (מרובע, Portrait – כמו פורמט של סטורי, Landscape – צילום לרוחב). ניתן גם לעלות תמונות משלכם וליצור טמפלייט.

  • השימוש הוא ללא תשלום, אך חשוב לומר כי צריך לא מעט ניסוי וטעיה.

 

Jp22ZrJ3uUhSBWsuKknKw16A3 a69vhYhR4nwbWZj2cSLg7rCUoFd880Px2P49GVDZRCjHAWtjckLGgvEGnQFGH2BNYCj38hLGq3KvgKPtYAacEz3yNYASADD4TVS6rzVcWa6sWYAD85EoPra CMFSg

קישור ל Microsoft Designer

 

לסיכום, אינטגרציה של כלי AI לתוך ארגונים מהמגזר הציבורי והחברתי יש את הפוטנציאל לעשות מהפכה הן בתפקוד, וביעילות, ולהביא לאימפקט חברתי משמעותי. מקיצור תהליכים אדמיניסטרטיביים, חיזוק תהליך קבלות ההחלטות, ועד שיפור השירות ללקוח. הבינה המלאכותית מציעה אפשרויות בלתי נגמרות למגזרים האלה. אולם, חשוב לנווט בין האתגרים האתיים הכרוכים עם השימוש ב AI, ולהבטיח שימוש אחראי בטכנולוגיה. אנו בעיצומה של מהפכה והתקדמות, ואנו נהיה כאן עם היד על הדופק בשבילכם בנושא הזה.

 

צרו איתנו קשר

שירותים

יש לכם שאלות או דברים שתרצו לברר?

דברו איתנו

למידע נוסף - צרו איתנו קשר

לקבלת עדכונים על בלוגים מקצועיים והמלצות על כלים ומדריכים בעולמות תוכן של אסטרטגיה, מחקר ויזמות ציבורית

דילוג לתוכן