עיצוב ותכנון מדיניות ישומית

מה התבקשנו לעשות?

בעקבות החלטת ממשלה גדולה ומשמעותית, התבקשנו ע”י אחד ממשרדי הממשלה לבצע מיפוי צרכים ואתגרים מערכתי ברשויות המקומיות של ההחלטה (קהל היעד של החלטת הממשלה) תןך גיבוש המלצות וכיווני פעולה אופרטיביים שיביאו למיצוי מיטבי של תקציבי המשרד שייעודם פיתוח כלכלי- חברתי של הרשות המקומית ותושביה.

מהי המתודולוגיה בה השתמשנו?

1 – בנינו תמונת מאקרו מבוססת מחקרים, ניתוח נתונים יסודי ומסמכי מדיניות.

2 – מיפינו את התפישות השונות של בעלי העניין בתחום על בסיס עשרות ראיונות וקבוצות מיקוד עם דרגים שונים ברשויות המקומיות, ובעלי תפקידים רלוונטיים ממשרדי ממשלה נוספים וכן גורמים נוספים מהרמה האזורית, החברה האזרחית ופילנתרופיה.

3 – מיפינו ואיתרנו חסמים מבניים, אתגרים וצרכים של הרשויות המקומיות תהליך המחקר עסק גם באיתור פרקטיקות ומנגנוני עבודה יעילים, מה ש אפשר לנו לעצב כיוונים אופרטיביים עבור המשרד בשפה קוהרנטית ומשותפת הן לרשויות המקומיות והן למשרד הממשלתי.

4 – את המענים והפתרונות שבעלי העניין השונים העלו ניתחנו לפי מספר פרמטרים הקשורים למידת ישימות הפתרון, רמת השפעתו על ההתפתחות הכלכלית של הרשות המקומית, האם בוצע בעבר או שמהווה תקדים ועוד.

5 – עבור כל דרך פעולה פירטנו פעולות אפשריות ליישום, שכללו דוגמאות לשימושים דומים באותה הפרקטיקה או המנגנון.

אנו בDNAidea סבורים כי מחקר יישומי הוא מרכיב חשוב ביותר בתהליכי עיצוב ותכנון מדיניות ממשלתית. דיאלוג ישיר עם גורמי השטח וחיבור שלהם לתהליכי עיצוב המדיניות כבר בראשית הדרך, הם גורמי מפתח להגברת האפקטיביות והיתכנות יישום המדיניות.

צרו איתנו קשר

שירותים

יש לכם שאלות או דברים שתרצו לברר?

דברו איתנו

למידע נוסף - צרו איתנו קשר

לקבלת עדכונים על בלוגים מקצועיים והמלצות על כלים ומדריכים בעולמות תוכן של אסטרטגיה, מחקר ויזמות ציבורית

דילוג לתוכן