מיפוי הזדמנויות ממשלתיות

אמל״ק

אנו בDNAidea פועלים לקידום ופיתוח יזמות ציבורית וארגונים חברתיים במגוון כלים. אחד הכלים שלנו הוא מוצר המיפוי של Govbeat. מוצר המיפוי מאפשר לארגון לבחון את כלל העשייה הממשלתית בתחומו ובתחומים נושקים, לקבל השראה מארגונים אחרים שביצעו מהלכים מעניינים ביחד עם הממשלה, ללמוד את האקוסיסטם הממשלתי בתחומו וכן לקבל תובנות מבנצ'מארק אשר בוחן את התקציבים שארגונים אחרים מקבלים בערוצים השונים לשם מימוש המשאבים הממשלתיים הרלוונטים לעשייתו. בפיתוח מוצר זה הושקעו מאמצים רבים, וכן הוטמע בו הידע שצברנו בעבודה עם עשרות ארגונים וסיוע בקידומם בשדה הציבורי.

מקרה בוחן I – מיפוי הזדמנויות לארגון בתחום הקהילות

לאחרונה סיימנו פרויקט מיפוי לארגון ששואף לקדם קהילות בעולם תוכן מסוים ברחבי הארץ. במהלך המיפוי סקרנו מעל 30 הזדמנויות שונות, המתפרסות על 12 ארגונים ממשלתיים / סמי-ממשלתיים, לעבודה עם הממשלה בתחום העיסוק של הארגון.

מה חיפשנו בין השאר?

* תמיכות ממשלתיות אפשריות

* כיווני פעולה אסטרטגיים לפיתוח הארגון

* שיתופי פעולה אפשריים

* תכניות ממשלתיות רלוונטיות

בסיום הפרויקט הלקוח קיבל לוח עבודה לטובת סיוע במימוש ההזדמנויות, המלצות ליישום כבר בתקופה הקרובה, ואפשרות לשימוש בבנק שעות ייעוץ מוזלות לטובת סיוע במימוש ההזדמנויות.

מקרה בוחן II – מיפוי הזדמנויות לארגון בתחום תעסוקת חרדים

אנו ב-DNAidea גאים על כך שזכינו לקחת חלק בתכנון פתרונות וליווי של לא מעט יוזמות לקידום תעסוקת חרדים, עם שלל לקוחות מתוך החברה החרדית, המובילים בתחום הקידום התעסוקתי של חרדים כיום. בין השירותים השונים שארגונים אלו קיבלו ממנו, שמחנו לסייע גם דרך מוצר המיפוי של Govbeat אותו רכשו כבר כמה ארגונים בתחום. כך לאחרונה סיימנו פרויקט מיפוי ללקוח שמקדם קהילות חרדיות עובדות בכל רחבי הארץ.

אחד הקשיים לארגון אשר פועל בתחום מסוים הוא העובדה כי גופים ממשלתיים רבים יכולים לפעול באותו התחום, ולא תמיד ברור מול מי אפשרי ורצוי לעבוד. כך גם ארגון שכבר פיתח קשרים עם גוף מסוים בממשלה, יכול לפספס גוף ממשלתי אחר שמקדם פעילויות נוספות בתחום בו הוא עוסק, וכך לאבד פוטנציאל הכנסות והרחבת פעילות משמעותי ביותר. לאור כך, בנושא תעסוקת חרדים, המיפוי שערכנו שם דגש על הצלבת מקורות מידע בין משרדים שונים ומיצוי ההזדמנויות מכלל הגופים שעשויים להיות רלוונטיים.

המיפוי איפשר ללקוח להבין באופן עמוק את כלל הפעילות הממשלתית המפוזרת בין משרדים וגופים ממשלתיים שונים. כך התוצר כלל הזדמנויות ממשלתיות בגופים הבאים:

– זרוע העבודה

– משרד הביטחון

– משרד התרבות

– החברה למתנ”סים

– המשרד לשוויון חברתי

– משרד הדתות

– משרד ההתיישבות

– משרד החינוך

– משרד הרווחה

– משרד רוה”מ

– משרד נגב גליל

נראה לכם מבלבל? לא סתם. פעילות הממשלה בתחום התעסוקה בכלל ותעסוקת החרדים בפרט, פרוסה על פני גופים ממשלתיים רבים. בשביל להבין לעומק את העשייה הממשלתית בכלל הגופים במקביל, נדרשת היכרות עמוקה עם פעילות הממשלה, הבנת רוחב כיצד הממשלה ניגשת לקידום פתרונות לאתגרים חברתיים, וכן ניסיון מעשי בעבודה עם גופי ממשל שונים

צרו איתנו קשר

יש לכם שאלות או דברים שתרצו לברר?

דברו איתנו

למידע נוסף - צרו איתנו קשר

לקבלת עדכונים על בלוגים מקצועיים והמלצות על כלים ומדריכים בעולמות תוכן של אסטרטגיה, מחקר ויזמות ציבורית

דילוג לתוכן