תהליכי שיתוף בשלטון המקומי בישראל: כיווני פעולה והמלצות / פורום קהלת ושותפים (פוסט אורח)

מסמך זה הינו תוצר של מפגשי חשיבה ושיח רב-מגזריים אשר גיבשו רשימת עקרונות, כלים פרקטיים והמלצות מדיניּות לקידום תהליכי שיתוף מיטביים בשלטון המקומי בישראל – הזירה השלטונית הנגישה ביותר לאזרחים והמשפיעה על מרחב חייהם הקרוב והמיידי. את התהליך הובילו ד”ר מורן נגיד מ’פורום קהלת’, דנה בר מ’מנהיגות אזרחית’, סתיו חביבי מעיריית חיפה. הקונספט, המתודולוגיה לתהליך וחלק מהנחיית המפגשים נבנו בין השאר בסיועם של ד”ר גלי סמבירא, מהמומחיות בישראל לתהליכי שותפויות רב-מגזריים ואברהם אסבן ויונתן ויינברג מצוות DNAidea.

המפגשים שימשו בימה להשמעת מגוון רב של קולות, דעות והצעות לפעולה בתחום. עיקרי הדברים שנאמרו בהם הם המצע למסמך ההמלצות שלפניכם שתכליתו שיפור תחום השיתוף בזירה המקומית וקידום תהליכי שיתוף משמעותיים, יעילים ומשפיעים על המדיניות המקומית ועל מרחב חייהם של האזרחים.

מפגשי החשיבה נערכו בהובלת פורום קהלת, ‘מנהיגות אזרחית’ – ארגון הגג של המגזר השלישי, והמחלקה לאחריות משותפת בעיריית חיפה. במפגשים נכח מנעד רחב של משתתפים המצויים בתחומי שיתוף הציבור והשלטון המקומי: נציגים מטעם משרדי הממשלה והרשויות המקומיות, נציגים של ארגוני חברה אזרחית, אנשי אקדמיה, וכן יועצים ומובילי תהליכי שיתוף עצמאיים.

להלן קישור לתוצר מלא באתר ‘פורום קהלת’:

https://kohelet.org.il/wp-content/uploads/2020/03/local.gov_.paper_.3.2020.pdf

 

צרו איתנו קשר

שירותים

יש לכם שאלות או דברים שתרצו לברר?

דברו איתנו

למידע נוסף - צרו איתנו קשר

לקבלת עדכונים על בלוגים מקצועיים והמלצות על כלים ומדריכים בעולמות תוכן של אסטרטגיה, מחקר ויזמות ציבורית

דילוג לתוכן