מדוע החודשים הבאים ישפיעו על קפיצת המדרגה הארגונית שלכם?/ אבי אסבן

קיץ, בחירות, חגים. תקופה רגועה ויבשה במגזר הציבורי והאזרחי. רבים מעדיפים “להישאר על הגדר” ולחכות לראות מה יוליד יום. ואז בלי שנשים לב יתחילו בקרוב סיכומי שנת 2019 ואיתם פסטיבלי ה”תכנון אסטרטגי”.

מוכר? המאמר הבא הוא בשבילכם…

במאמר מצוין (קישור בתחתית המאמר) של דואלוג Do-Alogue, הם מסבירים בעזרת השפה של בית הספר למינהל עסקים בהרווארד, מדוע יש שקר בתהליכים האלו.

כשאני אומר לאנשים ש’דואלוג’ מהווה סוג של בית מדרש עבורנו בDNAidea, אני מדבר על הדברים שלמדתי מ Yotam Hacohen על ההבדל בין תכנון אסטרטגי לתרבות של חשיבה אסטרטגית ועל החשיבות של בניית יכולות למידה ארגוניות ולא יחסי תלות ב”יועצים חכמים”.

על כן האתגר שלנו הוא:
– להפוך אינטואיציות לידע, מחשבות לחשיבה
– לתרגם שפה פנימית ליעדים שמשקיעים (ממשלה/פילנתרופיה) יבינו ויתחברו
– לגזור באופן מדויק ומהודק מוצרים/ שירותים/ פרויקטים שיקחו אותנו לשם
– למפות באופן חכם ודינאמי את הצרכים במרחב הרלוונטי להזדמנויות ופגישות עבודה וכו’.

האתגר הגדול של ארגונים נמצא ביישום האסטרטגיה ולכן לא מדובר ב”תהליך אסטרטגי” אלא תרבות כוללת.

ההמלצה שלנו בDNAidea:
– תנצלו את תקופת הרגיעה “העונתית” וההשתנות במרחב הפוליטי-ציבורי (בחירות,תקציב 2020 וכו’) להכנסה של כלים יישומיים לחשיבה אסטרטגית.
– בדיוק בזמן שארגונים אחרים נשענים אחורה ומציצים לאופק המתעכב, זה הזמן ללמוד ולפתח את המיזמים הבאים של שנת 2020.

אסטרטגיה דורשת חשיבה
אבל היא בעיקר דורשת לחשוב אחרת.
תחשבו על זה

תרשים המתאר את המתודולוגיה של DNAIDEA למיצוי הזדמנויות ממשלתיות

https://doalogue.co.il/…/%d7%94%d7%a9%d7%a7%d7%a8-%d7…/

יש לכם שאלות או דברים שתרצו לברר?

דברו איתנו

למידע נוסף - צרו איתנו קשר

לקבלת עדכונים על בלוגים מקצועיים והמלצות על כלים ומדריכים בעולמות תוכן של אסטרטגיה, מחקר ויזמות ציבורית

דילוג לתוכן